NASLOV Jazztet Ivana Svagera - Plus Ultra
SNIMANO in Radio Belgrade Studio VI.
ETIKETA 1991, Radio Televizija Beograd, RTB LP 511110
MUZICARI
Ivan Švager - saxophones, flutes;arr.; Dragan Ilic - keyboards; Miša Blam - acoustic & electric bass; Miroslav Karlovic - drums; Miša Krstic - piano
[A1] With RTB Big band,
[A2] A.Jacimovic - tenor sax, bassoon
[A3] A.Jacimovic - tenor sax, bassoon; M.Radic - horn
[A4] A.Jacimovic - tenor sax, bassoon; M.Radic - horn
[B1] M.Zlatkovic - piano; R.Radivojevic - keyboards; S.Bozanic - el.bass; M.Maljokovic - drums
[B2] A.Jacimovic - tenor sax, bassoon; M.Radic - horn
[B4] With RTB Big band, B.Zulfikarpašic - piano; Z.Jovanovic - guitar; U.Secerov - percussion's Produced by B. Kostic, F. Jenc, S. Stevanovic.
NUMERE
Strana A
1. Touch The Moon (I. Švager) 5:40
2. Victory Ceremony (I. Švager) 5:35
3. In A Spider's Net (I. Švager) 6:45
4. Plus Ultra (I. Švager) 3:40
Strana B
1. Fan (I. Švager) 5:23
2. Strange Joys (I. Švager) 4:44
3. The Wings Of Night (I. Švager) 3:07
4. Vagabound (I. Švager) 7:07
INFO
Muzička tradicija je važno polazište za stvaraoce, ali je ona katkad i supstanca njegovog rada, nukleus oko koje se razvija drvo kreacije. Naime, biografija Ivana Švagera sadrži dva bitna momenta. Jedan od njih je učenje klarineta kod profesora Antona Ebersta, koji je svirao u uniformi Muzike kraljeve garde, ali i osnivača muzičkog života u Novom Sadu posle Drugog svetskog rata.
Iz ovog podatka dolazimo do pojašnjenja lakoće muziciranja, čistote tona i preciznosti, ali i lakog snalaženja i u različitim muzičkim žanrovima (jedan od muzičara koga je profesor Eberst posebno uvažavao bio je tamburaš Janika Balaš), koje je svojstveno Ivanu Švageru.
Uostalom, ova predanost tehnici je i neminovnost, ako se kao početak njegove karijere beleže šezdesete godine, koje su i period kada se džez stilovi menjaju vratolomnom brzinom, a to su mogli da isprate samo vrsni svirači. Ipak, odnos učitelj-učenik je kao najznačaniji rezultat (kasnije potvrđen na Berkliju) dao Ivana Švagera – aranžera. Njegovo ime će biti jedno od vodećih na listi aranžera domaćeg džeza.
Ali, da bi sve to imalo smisla, ne smemo prenebregnuti drugi važan podatak - iskustvo u velikim bendovima, poput novosadskog ili beogradskog. Ovom iskustvu muzičara obično se u oceni njihovog dela najmanje poklanja pažnja, no ono objašnjava suštinu projekata u kojima je Švager učestvovao ili sam kreirao od devedesetih naovamo.
Osnivanjem kvinteta Jazztet, potpomognutim gostujućim muzičarima u pojedinim numerama, ali i Big Bendom RTB-a, Ivan Švager 1991. izdaje album Plus Ultra. Odabir muzičara je istovremeno slika tadašnje domaće džez scene. Korak napred je šesnaestočlani Jazztet i album The Power of Diversity iz 1995. godine. Sledi album Cujo (1997), sa devetočlanom ekipom, a 2000. objavljuje izuzetno ostvarenje, možda i najbolji muzički izraz - Ivan Švager: Saxophone Quartet.
Saksofonisti, uz klavir i bubnjeve, izveli su muziku koja je na ravnoj nozi sa bilo kojim svetskim modernim duvačkim kvartetom. Svima koji žele da zavire u svet Ivana Švagera preporučujemo baš ovo poigravanje, koje je neverovatna simbioza klasičnog i modernog, ali i prikaz moći saksofona u numerama koje “mirišu na Balkan”. Ovaj projekat može se smatrati jednim od boljih i avangardnijih džez izdanja snimljenih u Srbiji.
Prošla godina je za Ivana Švagera bila prepuna događanja. Učešće i naravno maestralno aranžiranje spoja gospela, spirituala i diksilenda na albumu What A Dixie We Have In Gospel The Belgrade Dixieland Orchestra, koncert povodom jubileja (novinari kažu pedeset pet godina, dok matematika to opovrgava) muziciranja, izdavanje knjige nota autorskih kompozicija pod naslovom Za svakog (po nekog) po nešto i CD Born Again u koautorstvu sa gitaristom Zvonimirom Totom, uz učešće basiste Branka Markovića i bubnjara Dušana Ivaniševića.
Ivan Svager izvodi numeru "Born again":
mp3 320kbps
ОдговориИзбришиhttp://www.mediafire.com/?ip5vqfx94vhc91g