понедељак, 10. октобар 2011.

Otpisani - Muzika Iz TV Serije



NASLOV                              Otpisani - Muzika Iz TV Serije

SNIMANO                            1971?

ETIKETA                              Nikad objavljeno

KOMPOZITOR                      Milivoje Mica Markovic

NUMERE                             Bez naslova (izuzev glavne teme,prepoznatljiva je tema iz
                                           Ravelovog "Bolera" kao i jazz standard "Karavan")

INFO O ALBUMU

"Otpisani
Aleksandar Đorđević, reditelj serije „Otpisani“, zamolio me je da napišem modernu muziku za priču koja prati akcije ilegalaca u okupiranom Beogradu za vreme Drugog svetskog rata. Obišao sam ih na snimanju i popričao s Vojom Brajevićem i Draganom Nikolićem, koje sam poznavao od pre. Rekli si mi da snimaju dinamičnu seriju i na osnovu toga ja sam osmislio čuvenu bas deonicu koja je davala ritam igrama klinaca širom Jugoslavije. Dok sam s orkestrom snimao muziku, u studio je utrčao Aca Đorđević i zagrlio me. „Je l’ to za nas?“ pitao me je. Klimnuo sam glavom i on je počeo da skače od sreće. Muzika je snimljena na mikseti koja je ručno pravljena i imala je keramičke cevi. Zato i danas tako grmi muzika kada se „Otpisani“ emituju na televiziji."

INFO O KOMPOZITORU

Milivoje Mica Markovic je klarinetista, tenor, sopran i alt saksofonista. Roden je 20.03.1939. godine u Zagrebu. Gimnaziju i cetiri godine Muzicke škole "Franjo Kuhac" pohadao je u Osijeku. Tokom 1956. godine pocinje da svira na igrankama sa orkestrom "Plavi 9". U Beograd dolazi 1957. godine i nakon položene audicije postaje clan Udruženja džez muzicara Beograda. Zapocinje studije prava i paralelno nastavlja školovanje u muzickoj školi "Josip Slavenski" gde 1959. godine i diplomira u klasi prof. Franje Partlica. Iste godine slede prvi nastupi kao klarinetiste sa Velikim džez orkestrom "Branko Krsmanovic" koji je vodio Milan Kotlic. Tokom narednih godina, sve do 1962. godine kada odlazi na angažman u Nemacku, aktivno svira na beogradskoj džez sceni.

Zapocinje sa nastupima na igrankama u Zemunu gde svira sa Mirkom Šoucom, i po prvi puta uzima u ruke tenor saksofon. Mirko, kolege iz orkestra i sam je iznenaden koliko mu leži saksofon kao instrument, da bi 1960. godine napravio prve snimke za Radio Beograd, sa pijanistom Vasom Beloševicem. Iste godine postaje stalni clan Malog zabavnog ansambla koji vodi Mirko Šouc, sa kojim u dva navrata nastupa na Bledskom džez festivalu. Tu ima i prvi medunarodni džem sešn sa Herb Gelerom, Janom Vroblevskim i Džimijem Pratom.

Na trecem Bledskom festivalu osvaja drugo mesto u kategoriji tenor saksofona zagrebackog lista Telegram. Sledi trogodišnji boravak u Nemackoj gde nastupa po americkim klubovima i gde konacno dolazi do svog prvog saksofona. Vraca se u Beograd i 1965. godine odlazi na prvo gostovanje u Sovjetski Savez, kao clan Plavog ansambla, sa kojim ce narednih par godina odsvirati oko 500 koncerata. 1968. odlazi na studije u Grac gde diplomira na Odseku za džez Visoke škole za muziku u klasi prof. Hajnc Heniga kao prvi student na ovoj školi. Zahvaljujuci njemu, neki mladi džezisti se odlucuju za studij na ovoj školi. Za vreme studija nastupa sa Art Farmerom, Duškom Gojkovicem, Eje Telinom, a stalno je saradivao sa ansamblom tromboniste Rudi Josela, sa kojim je imao koncerte u prestižnoj "Štefani" sali u Gracu kao i u Budimpešti. Tih godina u dva navrata svira na Džez festivalu u Montreu, Švajcarska - prvi put sa ansamblom "Stari traceri", a drugi put sa Korni grupom i trubacem Petrom Ugrinom. Diplomski rad iz predmeta "kompozicija" arhiviran u manuskriptu na Akademiji, snimljen je kao prva kompozicija na A strani orkestra Mani Plancer (Mani Plantzer) iz Švajcarske.

Tokom studija gostuje u Ljubljani kao clan Medunarodnog Big Benda Janeza Gregorca, a napravio je i snimke sa Plesnim orkestrom Radio televizije Ljubljana kojim je rukovodio Jože Privšek. Radio je i sa kvintetom Ladislava Fidrija sa kojim je nastupio u TV emisiji Džez scena, a napravio je i snimke za Muzicku produkciju Radio Zagreba sa ansamblom u kome su svirali Ladislav Fidri, basista Krešo Remeta, pijanista Davor Kajfeš i kao mali kuriozitet vibrafonista Boško Petrovic na bubnjevima. Pocetkom 1970. godine zapošljava se kao muzicki urednik na Televiziji Beograd, gde veoma brzo pokrece seriju od desetak jednostanih TV emisija žive svirke "U gostima kod orkestra", sa orkestrom "Collegium Singidunum".

Tokom rada na televiziji, sve cešce pocinje da se javlja ne samo kao muzicar nego i kao autor i voditelj niza govornih emisija i reportaža, da bi 1972. godine napisao muziku za film i TV seriju "Otpisani", koja je imala dva puta po 13 epizoda. Sa Micom Orlovicem koautor je nekih kviz emisija, a kao urednik i scenarista ogledao se i u najsloženijoj strukturi televizije - šou programu.

Tokom rada kao muzicki urednik TV Beograd u više navrata nastupa kao solista na Ljubljanskom džez festivalu sa Big bendom Radio televizije Beograd. Na nekim od ovih nastupa svira prvi alt saksofon zajedno sa Eduardom Sadilom. Pocetkom 1978. prelazi na rad u Produkciju gramofonskih ploca RTB, kao Zamenik direktora i glavnog urednika. U tom periodu kao solista na alt saksofonu snima nekoliko numera na ploci "Rucni rad", grupe Leb i sol.

1980. godine postaje stalni clan Džez orkestra Radio televizije Beograd, da bi nakon par godina postao voda deonice saksofona. Iste godine, zajedno sa Stjepkom Gutom, osniva Markovic - Gut sekstet sa kojim tokom narednih pet godina nastupa na nizu evropskih džez festivala - Northsea u Hagu, Midelheim u Belgiji, u dva navrata na festivalima u Italiji, Bugarskoj, Nemackoj, Turskoj, Grckoj, Madarskoj, Rumuniji, turneja po Belgiji i Holandiji, kao i koncerti po svim rebublikama bivše SFRJ. U dva navrata sa ansamblom je bio clan kulturne delegacije SFRJ i Srbije na Kubi i u Sovjetskom Savezu. Za pet godina rada sekstet je snimio pet samostalnih LP-a od kojih je jedan pod nazivom "Message from Belgrade" snimljen za evropsko tržište, za izdavacku kucu "Timeless Records" iz Holandije. Ova izdavacka kuca izdala je i kasetu na kojoj je sa jedne strane grupa Messengers, Art Blekija, a sa druge strane materijal Markovic - Gut seksteta.

Nastup na Northsea džez festivalu bio im je jedan od najuspešnijih u karijeri. Casopis TROUW piše: "Veoma iznenadujuci bio je doprinos saksofoniste Mice Markovica... Sa svojim bi bap sekstetom skinuo je zvezde s neba, da bi odmah nakon toga otišao u Karusel salu i tamo kao gost Macita odsvirao pun stila afro kubanski solo, pri cemu su na sve strane sevale varnice..."

Casopis NRC HANDELABLAD ... "Prvo je Arnet Kob svirao cudesno. Hans Dulfer je priredio ulaz Jugoslovenu Milivoju Markovicu koji je svirao tako, kao da mu od te svirke zavisi život. U ovom sviranju bilo je senzacionalnih momenata..."

Tokom 1982. godine jedan koncert iz Holandije uživo prenosi National Public Radio iz SAD.

Od 1985. do 1991. godine, kao clan Džez orkestra RTB, gostuje na mnogim festivalima, svira na mnogim koncertima, a u fonoteci Radio Beograda je arhivirano mnoštvo snimaka gde se javlja kao solista.

1987. godine, kao prvi džez kompozitor u svetu, izabran je za predsednika SOKOJ-a (Saveza organizacija kompozitora Jugoslavije) i tu dužnost obavlja dve godine. Tokom narednih godina postavljen je za dirigenta Džez orkestra RTB. Nakon odlaska u penziju (1995.) nastavlja sa aktivnim muziciranjem i sa Milošem Petrovicem osniva "M&P South Quartet" etno-džez orijentacije sa kojim snima dva CD-a - "The Past Continuos" i "Balkan Midnight".

Autor je plana i programa nastave za džez klarinet i saksofon, objavljen u Prosvetnom glasniku Republike Srbije. Držao je klasu saksofona i klarineta na Muzickoj školi "Stankovic" u Beogradu. Tokom karijere stekao je više nagrada i priznanja. Decembra 2001. godine izabran je za predsednika Udruženja kompozitora Srbije.




6 коментара:

  1. Fenomenalan,ali zaista FENOMENALAN album - groovy,funky,jazzy,nebjavljen,rip je najverovatnije odradjen sa master traka.Zasto ovo nikad nije objavljeno,jebem li ga.
    Raritet - prvi put za siroke mase.
    Enjoy.

    mp3 320kbps

    http://www.mediafire.com/download.php?qfr48w6e7c9y7qh

    ОдговориИзбриши
  2. Numera broj 16 je obrada Kačaturijanove Igre Sabljama, numera broj 17 je obrada "Bei Mir Bistu Shein" najpoznatija u izvođenju Andrews Sisters i numera broj 18 je Karavan.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala druze za numeru pod brojem 17.Vec smo pokusali da ih prepoznamo na Roknostalgiji i dosli smo otprilike do sledeceg:

    01.Otpisani - Glavna tema
    02.-? Varijacija na temu
    16.Sabre Dance ili Igra sabljama
    17.obrada "Bei Mir Bistu Shein"
    18.Karavan
    19.&20.varijante pesme "Sve nase mladosti" - peva je Leo Martin na singlu "Otpisani" iz 1975.
    21.Obraz uz obraz - tema

    ОдговориИзбриши
  4. Obnovljen link:

    http://www.mediafire.com/download.php?edkjqukt9u0rujc

    ОдговориИзбриши